Monday 26 March 2012

dugaan bertimpa timpa

uwaaaa....uuuwaaaaaaa...!!!
korang..aku sedih sgt skrg nie..
rase nak menjerit pun ade..
korang nak tahu takk...semalam..aku kerje mcm biase..and then time aku break..aku dpt 1 pesanan ringkas..haha
senang cite.sms from my babysitter..umi ida..
die ckp 'boleh balik awal sikit tak..badan ana panas sgt nie'
aku pun dah tak sedap ahati..trus bagithu member aku nie..aku nak balik awal..ambil emergency leave la..pastu aku call bos..bos ckp..'okay'...

pastu aku call my husband..'abg..boleh balik awal tak..umie ckp badan adik panas..kalau boleh balik,kite bawak terus gi klinik'...my husband say ''oooo..okay'..
aku pun balik..
sampai di rumah umie..adik tgah tido..dgn muke yg bermaya..tak larat nak senyum pun tak larat..cian aku tgok..
my husband suruh tunggu kat kereta..katanye on the way..

pastu tu..bermule la perjalanan ke klinik..pada mulanye nak buat terus untuk appoitment adik yg sepatutnya pada hari rabu..28/03/2012...tapi disebabkan adik demam..jadi tak boleh..esoknya aku tak jadi half day la..sebab adik demam..
selesai jer rawatan adik..lepas amik ubat..
kira2 nak ker farmasi untuk beli ubat batuk tergendala sebentar..gara gara...

'dooommm...dooommmmm...dommmm..!!!'
satu hentak kan yang kuat terkena permukaan cermin kereta aku,..aku terpana..begitu juga suami aku..
lepas tu aku rase mcm nak nangis..
cermin kereta aku retak yang menanti pecah..!!!!!!!!!!!

dgn cepat suami aku memberi double signal..and parking di bahu jalan..aku menukar posisi duduk di belakang..suami ku terus kan pemanduan seperti biasa tp kali nie destinasi bukan ke farmasi tapi ke balai polis ..
sejurus tiba di balai polis..keadaan di balai yang agak lengang..menanti nombor giliran dipanggil..aku n suami duduk di sofa yang disediakan..tak lama kemudian..nombar kami dipanggil..suami ku membuat report seperti biasa..selesai sahaja urusan membuat report and membeli report..aku and suami berjalan menuju ke kereta yang diletakkan di luar balai.
aku dan suami berborak borak sambil bergelak ketawe..(macam tak ade masalah ajer..boleh gelak gelak lagi kan)

selepas itu..kami meneruskan perjalanan ke destinasi asal..iaitu..farmasi..setibanya di farmasi..dengan sedikit hampa ubat untuk adik..tiada stock..geram jer aku rase..buke sangat farmasi tuh tp tak ade stock..nape tak order awal awal..menyakitkan hati betul la..lepas itu..singgah sebentar di gaint.yang dulu dikenali pasaraya bintang..suamiku membeli mix vegetable untuk campurkan ke dalam bubur adik..

and now..back to home..dah sampai di rumah rutin berlaku seperti biase..
dugaan untuk aku dan suami..aku berdoa semoge segala nya berjalan lancar..juga urusan kereta ku juge..
Ya Allah..kuatkan lah aku untuk menghadapi segala dugaan yang kau berikan padaku ini Ya Allah..
berikan lah aku kesihatan yang baik..sembuhkanlah penyakit yang sedia ada..panjangkanlah usiaku..permudahlkanlah segala urusan ku..
Ya Allah..panjangkan usia suamiku..sihatkanlah tubuh badan suamiku..permudahkanlah segala urusan suamiku..luaskanlah rezeki suamiku..Ya Allah..peliharalah rumahtangga yang kubina ini..panjangkanlah jodoh kami berdua..satukanlah hati kami sebagimana kau satukan hati adam a.s dan hawa..
Ya Allah..panjangkanlah usia anakku Ya Allah..lindungilah anakku dari perkare yang tidak baik..jadikanlah anakku anak yang solehah..Ya Allah..sesungguhnya hanya engkau Yang Maha Mengetahui dan Maha Memberi..Amin Ya Robbal  al amin..

No comments:

Post a Comment