Monday 28 May 2012

sedey ..

assalamualaikum..

dah lame aku tak menulis kat diary aku nie..disebabkan terlalu sibuk dengan kerje opis..
tapi semua kerje aku dah siap..alhamdulillah...

untuk pengetahuan semua...bulan nie..May...adalah bulan terakhir aku kerje..aku dah membuat keputusan untuk berhenti kerje disebabkan beberapa situasi yang mendesak.Aku dah hantar surat resign pada rakan aku dan juga boss aku.

Pada mulanya...rakan aku macam tak percaya yang aku akan berhenti...yela...aku kerje okay...tak ada masalah sangat pun...kalau cuti pun sebab anak demam..half day sebab bawe anak pi klinik..tu jerk..
Boss aku mula mendiamkan diri...maybe die pun tak percaye aku akan berhenti kerja kan...Dato kat opis aku ( ketua eksekutif) pun cepat2 tepon aku...tanye ape sebab aku nak berhenti...katenye die tak bagi aku berhenti.
Tapi die tak ade kuasa nak halang aku dari tetap berhenti.

Pada asalnye...aku tak terfikir langsung untuk berhenti...yela...walaupun aku baru kerje 5 bulan..kerje pun okay..dekat dengan rumah...tak ada toll...tak payah bayar parking kete...macam mane nak cari tempat kerje macam tu...payah tau...

Pengasuh anak aku menghantar sms pada aku...sabtu malam...katenye maaf,akak jage budak2 last bulan nie..
aku terus blank...tak tah nak ckp ape...aku bgthu suami aku...
mane nak cari pengasuh dalam mase kurang 2 minggu...???? aku n suami tak nak hantar kat taska ...sebab anak aku kecik lagi...kalau dah 4 ke 5 tahun ker boleh la hantar tadika kann...aku lebih selesa hantar kat rumah orang...
pada mase sebelum aku berhenti kerja...rakan opis aku menolong aku mencari pengasuh untuk anak aku...(baiknye die...punye la tak nak aku berhenti ) ...ade tu memang ade tak dinafikan...tapi jauh dari rumah...aku pulak dah la tak ade baby sit...anak aku pun dah lasak...boleh ker  die duduk dalam tu diam diam ...????
aku tak yakin..

Aku menghantar surat resign tu..adalah untuk persediaan awal untuk berhenti..kalau aku dpt pengasuh...aku tak berhenti...kalau tak..aku terpakse berhenti...
maka...kesimpulannye...aku tetap berhenti..
aku tak dapat mencari pengasuh...kalau ade pun dah tak nak jage...sebab dah ramai budak..
tak nak amik baby dah laa...ape laaa...macam macam...

Aku berhenti Jumaat lepas..disebabkan keadaan ..jadi sekarang aku menjadi suri rumah sepenuh mase disamping mengasuh anak aku sendiri..
Oleh kerana aku duduk di rumah jerk...aku sekarang nak jage budak2 di rumah...boleh la jugak aku tambah tambah income kan...maklum lah...dengan keadaan sekarang..faham2 ajer lah kan...
alhamdulilah...start bulan June nie...aku akan menjadi pengasuh...ini adalah kerjaye sampingan aku..sambil sambil tu aku boleh jage anak aku...

Aku bercadang nak jage dalam 4 atau 5 orang jerk..
harap ade la rezeki aku...aminn~


No comments:

Post a Comment