Sunday 2 December 2012

good morning!

Assalamualaikum..

ehemmm...eheemmm...awalnya aku bangun hari nie ..
hehehe..tak la sebenarnya setiap hari aku akan bangun sekitar jam 4.30 am ..sbb anak aku mahukan susu ..so bila dah bangun tu kadang2 boleh continue tido dan kadang2 tak dapat tido ... : (

Jadi..mcm hari nie aku tak dapat tido ..pusing sana pusing sini ..last2 dengar suara azan subuh berkumandang..
maka ..aku pun bangun menunaikan kewajipan aku ..alhamdulillah ..
Sebagai seorang manusia biasa ..aku tak lari dari melakukan kesilapan ..
kerap juga aku meninggalkan solat ..
Ya Allah ..knp lah aku menjadi pemalas akhir2 ini ..
bukan aku tak sedar ..tp bila nak solat jadi malas la..tertangguh2 lah ..
buruk betol perangai aku ..
harap selepas ini aku dpt ubah ke arah yg lebih baik ..
Kalau dulu .. aku selalu rajin solat..berzikir ..
skrg zikir pun entah ke mane ..

Dulu.setiap hari menjadi amalan aku..walaupun kdg2 aku terlupa ..bila ingat ajer terus buat..skrg bile ingat pun..buat tak tahu ajer..
knp yer .. doakan lah semoge aku berubah lebih baik yer...aminn~

Sejurus menunaikan solat td..aku langsung ke dapur..membuat 1 teko air teh o' setiap pagi ..breakfast plak kejap lg ..hehe
(buat awal2 nati sejuk pulak kan )
dan selepas meneguk secawan air..aku lantas membuka my lappy aku nie ..

Bila melihat keadaan pagi2 nie..kadang2 aku teringat akan zaman aku sekolah dulu ..
Indah betol zaman tu..walaupun kdg2 aku banyak main..ponteng la ape la..tp tak adalah smpai dapat surat dari sekolah yerk ..nakal gitu2 ajer..hehe
tp result setiap exam aku sedang2 saje..tak la teror sgt dan tak la teruk sgt ...sedang2 ..

ok la..nati aku sambung lagi ..bye!

No comments:

Post a Comment