Thursday 20 December 2012

musim bola + tv baru

hye semua ..
hari Jumaat nie adalah minggu ke2 akhir bg bulan Disember 2012 ..
tak lame lagi masuk 2013..kejap je kan..
macam tu jugak la dgn usia kite yang semakin hari semakin tua ..antara kite sedar atau tidak jer..
juga usia kedua ibu bapa kita ..
Jadi..aku ingin mengingatkan diriku sendiri..bahawa rajin2 la solat dan berdoa agar dipanjangkan usia ..aminn~

Sekarang juga adalah musim bola AFF Suzuki .. jadi macam biase la kan..kat kedai2 tu penuh la customer kan..rezeki..hehehe..sambil tgok bola sambil layan customer ..
tapi beza dgn aku dan suami..hanya tgok di rumah ajer ..hehehe
Nak dijadikan cerita ..
satu hari..pada hari Jumaat jugak..seperti biasa suamiku pergi kerja..pada kebiasaanya pukul 7lebih jer aku mesti on tv..selepas budak jagaan ku dtg ..tapi pada hari itu..aku tak on pun tv ..aku menyiapkan segale kerja rumah terlebih dahulu ..
Sekitar jam 9pagi ..aku on jer tv ..tak hidup2 ..hati aku dah terdetik .."ai...arwah dah la tv aku nie "
tapi aku tgok pada plug n suis..mane la tahu ade yg tak okay kan..
dah buat dalam 2 ke 3 kali tak juga on on nye..
aku pun menghantar sms pada suamiku ...memberitahu pasal 'kematian' tv itu ..
suamiku menyuruh aku tgok plug juga..aku ckp la..'dah buat dah..tak boleh juga'
jadi pada hari itu..sunyi la rumah ku tanpa suara tv...hehehe
paling kesian pada anakku...Adrianna..asyik tekan2 ajer button tv...cian along..

haa...tp bkn nie tv aku..
hehe


Jadi..dek kerana nak tgok bola..aku dan abg..pergi la mencari tv ..
konon2 nak amik tv biase ajer..tp pi tgok kat court ..duk tggu dgr org tu membebel dekat 4 jam..tv tak jugak dapat..(krn ikut prosedur la kan)
Hari Ahadnya..pergi la lagi aku n abg ke kedai dekat2 ajer dgn rumah aku..
nak cari tv murah2 ajer..dapat la tv 16' toshiba ..dgn harge RM 70 ...comel + lawa pun colour die...
 hehehehe...
jadi...dapat la kan tgok bola,...hooooreyyyyy!!

 

No comments:

Post a Comment