Friday 27 January 2012

permaisuri hatiku

hai..selamat malam..
hari nie aku nak kongsi beberape pic anak aku yang skrg nie makin lame makin buat aku geram..huhu
mesti la geramkan..anak sendiri..hehe
aku panggil anak aku 'adik' jer coz die la yang paling kecik..
kalau aku dah ade anak no2 baru la aku panggil gan kak long...(eeee...lambat lg tau)

bulan 2 nie genap la adik 5bulan.jap jer rase mase berlalu..aku rase macam baru jer aku bersalinkan adik..
itulah hadiah dan kenangan yang paling bermakne dalam hidup aku..
menjadi seorang ibu dan mempunyai cahaya mate..
aku juge bahagia dapat beri suami aku zuriat..
seorang wanita akan merase bangga dan berguna bile die dapat melahirkan zuriat suami die sendiri.
tapi jgn salah faham..aku tak bermaksud wanita yang tidak boleh melahirkan anak tidak berguna.
setiap wanita dan juga isteri mesti mempunyai naluri keibuaan.
mungkin Allah  mahu menduga setiap hamba -hamba Nya ..dan ingat lah Allah tidak akan menduga hambaNya dengan dugaan yang tidak mampu di tanggung hambanya.

yelah..nama pun manusia yang tak lari dari melakukan kesilapan..mcm aku jugak..
aku insan yang kerdil hanya meminjam segala nikmat yang Allah berikan pada aku..aku bersyukur sgt kerna aku masih lagi berpeluang utk hidup berumahtangga dan merasai nikmat menjadi seorang ibu.

benarla kata orang-orang tua..
'kita tidak akan dapat merasa pengorbanan dan kasih sayang seorang ibu selagi kita tidak menjadi seorang ibu'
saat aku melahirkan adik..Tuhan jer yang tahu betape sakitnya aku..tapi rase sakit itu juga hilang saat aku menatap wajah anak ku buat kali pertama.
itulah nikmat yang paling berharga buat diri aku.
aku tidak melupakan sampai bila-bila..
dan skrg..
tanggungjawab aku semakin berat..amanah dan anugerah yang diberikan pada aku akan aku jage dan didik sebaik mungkin.aku rela susah payah membesarkan anak aku..asalkan anak aku mendapat yang terbaik.

aku yakin..semua wanita-wanita yang bergelar ibu pasti akan melakukan hal yang sama.
tapi bukan ibu shj..para lelaki yang bergelar bapa juga..besar tanggungjawabnya..
aku dapat melihat abang bersusah payah mencari rezeki..
siang malam..kdg2 tak tidur..tak makan..hanya untuk mencari rezeki utk aku dan adik.
ketahuilah abang..bahawa aku amat menghargai segala pengorbanan mu.
aku tak akan sia sia kan dirimu.aku masih ingat lagi segala janji janji aku sewaktu kita bercinta.
akan ku pegang janjiku smpai ke akhir nafasku.
dan aku juga berharap abang masih janji janji kita.

okay la..aku dah jadi sedih sedih plak..huhu
  jom tgok adik @ adrianna athirah



                                                       nie adik ngah tido..tomeykan



                                                         nie baru bangun tido..haha

                                                 mase nih ngah tgok tv..adik plak nak isap jari

tgok tuh mate adik..

                                                     ala la la..tomey tomey





No comments:

Post a Comment