Tuesday 14 February 2012

happy nyer..!

hai semua..apa khabar?
hope sehat2 ajer la..hari nie aku nak share dengan korang something special.
korang tahu kan aku nak berniage secare kecil kecilan..skrg aku dah start..hehe
ahad baru nie..my husband,aku and adik kuar gi shopping barang2 rumah sekali barang nak berniaga.

aku buat nasi lemak..hantar kat hospital..walaupun kuantitinya tak banyak..tapi alhamdulillah..untuk permulaan..1st day..monday..sikit bebenor aku buat..yela tak reti nak bajet macam mane kan..2nd day..aku buat banyak sikit..tu pun lepas pot pet pot pet dengan my husband..hahaha
mule aku takut gak kalau tak habis..yela..risau jugak..
tapi kakak aku cakap ade sambutan..siap ade request lg..huhu
maknenye..okay la tuh..alhamdulillah..aku happy sangat2..

ini permulaan yang baik untuk aku..harap akan terus berjalan dengan lancar..amin..
korang pun doakan lah untuk aku sekali tau..
esok..rabu aku nak buat 2 menu..nasi lemak and sandwich..
nextnya maybe nasi lemak and mee goreng + ayam goreng..huh..banyak btol request..
terpakse la aku bangun pagi2..tak ape la..janji yang aku buat nie halal dan yang penting usaha..dan yang paling penting kena ade modal..baru boleh beli barang..dan yang paling penting..kena sehat baru boleh masak...dan yang paling penting sekali..kena lah ikhlas..untuk my family..

bila aku dah start masak2 macam nie kan..aku teringat kat mak aku...mak aku still lagi masak walaupun dah tua..sepatutnya di usia mak aku tuh..mak dah tak layak untuk duduk di dapur..mak hanya perlu duduk berehat saja..aku rindu pada mak..mak ikin sayang sangat kat mak..
mungkin ikin anak yang degil..tak dengar kate mak..tapi ikin sayang sangat kat mak..ampun kan semua dosa ikin mak..

dah la..aku dah jadi sedu sedu dah..

No comments:

Post a Comment