Friday 3 February 2012

janjiku tertunai

hai..sori semua..2 3 hari nie aku tak update..sbb aku bz  sikit..
ape2 pun thanks coz sudi bace ape yang aku tulis nih..
(ade ker yg bace...?) hahaha..lantak la..kalau tak ade yang bace pun aku peduli ape..
ade aku kesah..??haha
anyway..seperti yang pernah bagitahu kat korang dulu..bile aku dah gaji jer aku nak 
belikan anak aku baju kan..
so..aku dah belikan..walaupun hanya sepasang tapi aku amat berpuas hati..
tapi sayang nye aku tak snap lak baju anak ku tuh..kalau tak boleh aku tunjuk kat korang..
bukan baju jer tau...aku ade gak beli scarf..cantik..colour putih..
yang baju tuh..dah lame aku berkenan..time aku jalan sorang2 diri kat giant berhampiran dgn office aku nih..
aku ternampak baju tuh..aku dah berkenan..
mase tuh aku harap aku dpt beli time aku gaji..
alhamdulillah,...hajat aku tercapai..syukur..
adik..ibu dpt beli baju adik..weeeeeee..

next gaji lak..aku bercadang nak beli cat umah..aku tak survey lagi harge cat..
tapi aku rase dalam seratus lbih 1 tin cat tuh..bergantung pada kualiti gak..
aku rase kan aku nak cat colour biru..tapi biru dah biase sgt kan..
agak2 korang colour ape yang cantik tuk umah aku tuh..?
korang boleh bagi idea tak??

pastu aku ingat nak beli rak kasut..coz biar la nampak kemas sikit umah aku tuh..dh la letak kasut dalam umah..tak tertutup lak tuh..jd nampak tak bape kemas..yela kalau ade tetamu yang datang tgok lak kasut letak bersepah mcm tuh..okay ker?
ape pandangan tamu pada tuan rumah..mesti dorang ingat tuan umah nie pengotor..
at least..biar la nampak bersih and tersusun..walaupun umah aku tuh tak ade barang.

pastu aku ingat nak beli sofa and rak sudut..utk satu sudut kat ruang umah aku tuh..aku nak letak hadiah2 perkahwinan aku..
nampak cantik sikit..
tgok la nati aku buat..tunggu mase jer..aku yakin aku dpt buat..walaupun lambat..aku tak kesah..asalkan ape yang aku nak aku dpt..
itulah pendirian aku dari dulu..ape yang aku nak aku akan usaha sendiri..
kalau dulu..aku tak nak susahkan mak ayah aku..aku tak mintak duit mak ayah aku..
walaupun kdg2 mak ayah kakak2 aku bagi duit time aku tak kerja dulu..
aku ingat smpai skrg..insya Allah..kalau ade rezeki aku akan tolong dorang pulak sedaya upaye aku..amin..
dan skrg aku tak nak susahkan abang aku..
mmg aku tanggungjawab die..die pun dah sara aku..sediakan tempat tinggal..
makan..pakaian..
tapi kalau aku nak ape2..misalnye cincin ker aku nak beli sendiri..aku tak nak pakai duit die lg..
biar la aku kumpul duit sendiri..
harap aku dapat..

tapi buat mase nie bukan cincin yang aku nak..aku nak gelang..aku dah ade gelang
tapi gelang tuh besar sgt..tangan aku nih kecik bebenor..tggal tulang ajer..
jadi..nak cari sais kecik sikit..tu jer..
insya Allah..tu pun akan ku usahakan..amin..

ok la..nati aku citer lag ..bye..

No comments:

Post a Comment