Monday 9 April 2012

selesai sudah...fuhhh lega..(alhamdulillah..)

hari nie aku dan abg keluar ke kl dalam kul 12.00 tgah hari untuk menguruskan tuntutan insurans cermin kereta yang pecah ( di Am Assurance )..dgn membawe segale document yang diperlukan seperti :
 - gambar sebelum repair
 - gambar selepas repair
 - salinan geran kereta
 - salinan ic owner
 -salinan lesen memandu owner
 - resit claim
 - resit pembayaran semase renew roadtax
 - salinan roadtax

selepas smpai di sana..urusan tidak merumitkan..tetapi ade sedikit masalah berkaitan dengan geran kerana geran yang aku bawe..geran tahun 2011..pihak insurans nak geran 2012..so..berjalan la ke bank untuk mintak salinan geran..
puas sudah 'ronda ronda' kl..bile bertanye di kaunter untuk dapatkan geran..tidak boleh keluarkan kerana hanya HQ shj yang boleh keluarkan..adeiiii..
selepas itu..disemak no pendaftaran kereta..oleh kerana aku amik kereta di Johor..hanye di Kluang shj yang boleh keluarkan..
tapi selepas calling calling orang yang berkenaan..dan selepas berbincang dengan pihak insurans..
segale masalah pasal geran tidak menjejaskan langsung kerana aku sudah membawe bukti yang menyatakan roadtax kereta aku masih belum tamat tempoh..
dan urusan mendapatkan tuntutan hanye mengambil mase dalam 1 jam shj..

ermmm...cepat jugak..aku pun tak sangke..tapi alhamdulillah..segale urusan berjalan dengan lancar..aminn..~

No comments:

Post a Comment